Powrót

WYBUD - Obsługa wydatków budżetowych

Podsystem WYBUD służy do gromadzenia, śledzenia i kontroli wszelkich wydatków gminy, powiatu, województwa. Dzieli się na dwie podstawowe części: kartotekę rejestracji dokumentów oraz likwidaturę. Kartoteka dokumentów obsługiwana jest przez komórki merytoryczne urzędu. Zarejestrowane i zatwierdzone dokumenty trafiają do kartoteki likwidatury w wydziale księgowości.

FUNKCJONALNOŚĆ
  1. Rejestracja wszelkich dokumentów wydatkowych:
    • faktur vat         
    • faktur korygujących
    • refaktur
    • rachunków do umów zleceń
    • rachunków do umów o dzieło
    • list diet radnych, zarządu
    • zaliczek i ich rozliczenie
    • delegacji i ich rozliczenie
    • ryczałtów
    • list dotacji budżetowych
    • list dotacji na zlecenia
    • innych dokumentów sparametryzowanych w/g własnych potrzeb np. przyznane stypendium
  2. Zatwierdzanie dokumentu pod względem merytorycznym.
  3. Zatwierdzanie dokumentu pod względem formalno-rachunkowym - likwidatura.
  4. Zatwierdzanie dokumentów do wypłaty w kasie - listy wypłat.
  5. Zatwierdzanie dokumentów do wypłaty do banku - przelewy.
  6. Kontrola stanu realizacji planu budżetu na każdym poziomie rejestracji i zatwierdzania dokumentów.
  7. Kontrola stanu realizacji umowy na poziomie rejestracji dokumentów.
  8. Rozliczenie podatku od osób fizycznych na podstawie zarejestrowanych dokumentów:
    • przeglądanie karty podatkowej (podatek dochodowy)
    • drukowanie PIT-ów
    • drukowanie przelewów podatku do urzędów skarbowych          
  9. Rozliczenie składek ZUS od osób fizycznych na podstawie zarejestrowanych dokumentów:
    • karta składek ZUS danej osoby
    • tworzenie plików przekazywanych do programu Płatnik (pliki *.kdu)
  10. Tworzenie rożnego rodzaju zestawień:
    • rejestr zakupu
    • ewidencja zakupu
    • zestawienie planu budżetu z jego realizacją
    • dowolne zestawienia oparte na podanych kryteriach
  11. Obsługa słowników podsystemu.
INTEGRACJA

GRU - Obsługa generalnego rejestru umów - skojarzenie dokumentu z umową, sprawdzenie stanu realizacji umowy

PLBUD - Obsługa planowania budżetu - kontrola realizacji wydatków z zarejestrowanym planem budżetu

FKJB/FKORG - Obsługa finansowo-księgowa jednostki budżetowej i organu - przesłanie dokumentu do księgowania

KASA - Obsługa kasy (wydatkowej) - przesłanie listy wypłat do kasy

Witryna używa plików ciasteczek (cookies) wyłącznie do przechowywania danych sesyjnych. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na wykorzystanie ciasteczek prosimy wyłączyć ich obsługę w przeglądarce internetowej.