Powrót

PK KOM-NET - Licznikownia, Inwestycje i Remonty, GIS, Zlecenia, Awarie

1) Kom-Net  - planowanie i rozliczanie remontów oraz inwestycji
Kom-Net to specjalistyczne rozwiązanie, które obejmuje wszystkie procesy związane z prawidłową eksploatacją i utrzymaniem sieci. Dzięki rozbudowanej funkcjonalności wspomaga służby utrzymania ruchu w zakresie planowania i rozliczania remontów oraz inwestycji.

 

Zarządzanie procesami związanymi z obsługą sieci jest zagadnieniem złożonym i obejmuje zarządzanie remontami oraz obsługę procesów związanych z planowaniem i realizacją inwestycji. System Kom-Net ma budowę modułową, dzięki czemu może być wdrażany etapami i rozbudowywany o nowe funkcjonalności równocześnie z uzupełnianiem danych o obiektach sieciowych.

System Kom-Net przygotowany jest do wsparcia wszystkich procesów związanych z eksploatacją sieci. Charakteryzuje się bogatą funkcjonalnością, zwłaszcza w obszarze obsługi dokumentów, monitorowania realizacji planów inwestycyjnych i remontowych, tworzenia planu inwestycyjnego i remontowego, nanoszenia zmian w majątku.
 

2) Kom-Net – Wodomierzownia

Kom-Net to specjalistyczne rozwiązanie, które obejmuje wszystkie procesy związane z
prawidłową eksploatacją i utrzymaniem wodomierzy w sieci wodociągowej przy pomocy ewidencji obiektów z danymi technicznymi.

System Wodomierzowni obsługuje kompleksowo gospodarkę wodomierzową w przedsiębiorstwach wodociągowych poprzez obsługę bazy danych, tworzenie analiz, zestawień i raportów.


Moduł wodomierzy jest zintegrowany z aplikacjami branżowymi np. Kom-Media, Kom-Bok, Kom-Net w zakresie pobierania, gromadzenia  i przekazywania danych. Dane (operacje wymian, montażu, demontażu, legalizacji, ekspertyzy, likwidacji, przekazania do magazynu, przekazanie na pracownika itp.) rejestrowane w Kom-net są dostępne od strony kartoteki wodomierzy. Wymiany, montaże i demontaże


Z systemu Kom-Net automatycznie przenoszone są do systemu Kom-Media.
 

FUNKCJONALNOŚĆ

1) Kom-Net  - planowanie i rozliczanie remontów oraz inwestycji

 

Obsługa dokumentów
System Kom-Net ma wbudowane zaawansowane mechanizmy obsługi dokumentów. Obejmują one m.in. protokoły typowania środka trwałego do remontu i zgłoszenie inwestycyjne. Daje możliwość wprowadzania wielu propozycji zadań do jednego dokumentu z wyszczególnieniem:
- Lokalizacji robót.
- Zakresu rzeczowego robót, proponowanej daty rozpoczęcia i zakończenia prac oraz proponowanej ilości godzin
- Sposobu realizacji zadania (środki własne/obce wraz ze wskazaniem wykonawcy)
- Istniejącego lub nowego środka trwałego związanego z zadaniem
- Stanowiska kosztów.
- Propozycji listy materiałów wraz z ilościami
- Prognoz związanych z realizacją zadania (przewidywany okres zwrotu inwestycji itd.)

Ponadto Kom-Net wspomaga proces tworzenia listy zadań poprzez zastosowanie mechanizmu automatycznego generowania zadań na podstawie standardowych zestawów czynności mechanizmu generowania treści dokumentów w MS Word z automatycznym wypełnieniem danych w treści:
- Numer inwentarzowy i nazwa środka trwałego
- Stanowisko kosztów
- Szczegółowa specyfikacja listy zadań

 

Monitorowanie realizacji planów inwestycyjnych i remontowych

  • Integracja z systemem ERP w zakresie pobierania danych o kosztach realizowanych:

- automatyczne przekazywanie poszczególnych pozycji planów do systemu ERP w postaci zleceń zbierających koszty
- automatyczne zbieranie kosztów z systemu ERP niezależnie dla każdej pozycji planu

  • Obsługa wartości kosztów poniesionych na dwóch poziomach analityki:

-  syntetyka kosztów poniesionych w układzie miesięcznym w podziale na materiały,robociznę, sprzęt i zlecenia zewnętrzne
- analityka na poziomie poszczególnych dokumentów kosztotwórczych (faktury kosztowe, dokumenty magazynowe z pozycjami materiałowymi itd.)

  • Generowanie sprawozdań z realizacji planów (procentowe i wartościowe wykorzystanie zaplanowanych kosztów) w różnych układach:

- układ analityczny z uwzględnieniem realizacji poszczególnych zadań bazowych (pozycji planów) w rozbiciu na materiały, robociznę, sprzęt i zlecenia zewnętrzne
- układ syntetyczny w rozbiciu na kategorie zadań, jednostki odpowiedzialne i lokalizacje zadań

  • Możliwość eksportu sprawozdań do MS Excel.
  • Możliwość podłączania zadań składowych do pozycji realizowanego planu wraz z bilansowaniem kosztów planowanych

 

Tworzenie planu inwestycyjnego i remontowego

  • Gromadzenie wszystkich dokumentów zapotrzebowań w celu tworzenia centralnych planów inwestycyjnych i remontowych
  • Odwzorowanie struktury planu inwestycyjnego i remontowego

- wyszczególnienie pozycji planu, jako zadań bazowych (głównych)
- odwzorowanie na pozycji planu zakresu informacyjnego zadania źródłowego

  • Wsparcie w procesie tworzenia pozycji planów

- możliwość powoływania się na plany zeszłoroczne
- mechanizm kopiowania wszystkich zadań lub poszczególnych zadań z dokumentów zapotrzebowań

  • Zapamiętywanie w systemie „ścieżki” tworzenia pozycji planu (zadania źródłowe użyte do stworzenia pozycji planów)
  • Obsługa wersyjności na poziomie całych planów i poszczególnych pozycji
  • Odwzorowanie struktury zadań złożonych (zadania bazowe, jako pozycje planów i podzadania)
  • Rejestracja kosztów planowanych w rozbiciu na materiały, robociznę, sprzęt i zlecenia zewnętrzne
  • Gromadzenie pod pozycją planu dokumentacji merytorycznej: ofert, dokumentacji przetargowych, umów na wykonawstwo, protokołów odbiorów częściowych i całkowitych itd.
  • Możliwość przeglądania dokumentacji w postaci graficznej lub tekstowej bez wychodzenia z systemu
  • Niezależna obsługa etapów dla każdej pozycji planu z możliwością uzależnienia zestawu etapów od kategorii zadania

 

Nanoszenie zmian w majątku
- Obsługa dokumentu „zlecenia” wprowadzenia nowego ośrodka trwałego lub zmiany wartości środka trwałego
- Możliwość tworzenia załącznika merytorycznego do zlecenia w postaci listy zadań bazowych (pozycji planów) związanych z danym środkiem trwałym
- Mechanizmy generowania treści załącznika merytorycznego w MS Word z automatycznym wypełnieniem w treści dokumentu szczegółowych danych o zadaniach
- Wsparcie w procesie obiegu i akceptacji dokumentu „zlecenia” w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
- Automatyczna propagacja „zlecenia” do systemu ERP, jako propozycja dokumentu zmiany majątku przedsiębiorstwa

 

2) Kom-Net – Wodomierzownia

 

Kartoteka wodomierzy
Kartoteka umożliwia rejestrację i ewidencjonowanie wodomierzy pojedynczych i sprzężonych.

  • Udostępniona jest możliwość wprowadzania danych o nowych wodomierzach ręcznie oraz poprzez pobranie danych o partii wodomierzy z pliku zewnętrznego np. csv. W obu przypadkach z bieżącą weryfikacją poprawności danych (kontrola wartości danego pola w zależności od wcześniej wprowadzonych danych, w tym kontrola unikalności numerów fabrycznych wodomierza).
  • Dane wczytywane będą zawierały informacje o wodomierzu jak: producent, typ wodomierza, numer fabryczny, data produkcji, rok legalizacji, data dostarczenia, średnica, długość wbudowana, gwint łącznika i ciężar.
  • Możliwość przechowywania specjalistycznych danych technicznych i eksploatacyjnych dla wodomierza jak i jego umiejscowienia. Miedzy innymi:

- co jest przed i za wodomierzem
- zasuwa domowa
- studnia,
- połączenie od ulicy,
- średnica przewodu ulicznego,
- Model wodomierza,
- klasy przepływu modelu,
- rozmiar gwintu,
- średnica włazu itp.

  • Możliwość załączania dokumentacji technicznej wodomierzy, ich lokalizacji i sposobu zamontowania w postaci elektronicznej np. metryczki wodomierza, skany/zdlęcia z wizyt monterskich, wymian, kontroli, dokumentację w postaci Word lub Excel.
  • Możliwość sortowania bazy wodomierzy wg atrybutu średnicy, rodzaju umowy, długości wodomierza, lokalizacji. Sortowanie jako tworzenie zbiorów oparciu o dane wprowadzone do bazy wodomierzy.
  • Przechowywanie informacji technicznych o wodomierzach:

- historia instalacji w punktach odbioru,
- przeprowadzane i planowane naprawy
- historia legalizacji urządzenia
- terminy upływu ważności cechy legalizacyjnej
- zainstalowanie plomb i terminy ich założenia
- zamontowane konsole i ich zakresy długości

  • Dowolność konfiguracji i planowanie operacji do wykonania np.: naprawa, legalizacja, ekspertyza, wydanie do magazynu, zwrot z magazynu itp.
  • Możliwość odnotowywania historii operacji na obiekcie (cykl życia wodomierza)
  • Możliwość definiowania statusu wodomierza dotyczącego jego miejsca pobytu w oparciu o predefiniowane słowniki (np.: zamontowany, u pracownika, do legalizacji, w legalizacji, do ekspertyzy, w ekspertyzie, w magazynie).
  • Dostępna jest widoczność układu rozliczeniowego (Kom-Media) i odczytów z poziomu wodomierza lub umiejscowienia.

 

Zlecenia wodomierzowe
Zarządzanie wodomierzami wspomagane jest przez moduł zleceń  wodomierzowych:

  • Umożliwia on generowanie i drukowanie  dokumentów zleceń wodomierzowych na wymiany wodomierzy zbiorczo, dla całej ulicy o wybranym przez użytkownika elemencie sortowania np. termin legalizacji, średnica wodomierzy lub innych.
  • Moduł wspomaga zarządzanie wodomierzami sprzężonymi poprzez automatyczne wykonywanie operacji montażu/demontażu jednocześnie na obu wodomierzach.
  • Umożliwia zbiorcze generowanie/drukowanie poleceń wymiany, marszruty dla wielu zleceń.
  • Zlecenia umożliwiają zarządzanie brygadami pracowników, sprzętem
  • Rejestracja zleceń odbywa się w podziale na kategorie i rodzaje np.: montażowe, legalizacyjne, interwencyjne (awarie)

 

Raportowanie
System umożliwia generowanie raportów/ wydruków w zakresie:

  • Zbiorcze wykazy wodomierzy wg np.:

- kodu kreskowego,
- numeru fabrycznego,
- numeru inwentarzowego,
- terminu legalizacji,
- średnicy,
- typu wodomierza,
- lokalizacji,

  • Wydruk stworzonej marszruty
  • Zestawienia wymian wodomierzy o przekroczonym terminie legalizacji np. dla danej ulicy
  • Raportowanie wymian wodomierzy wg dostępnych w systemie parametrów jak legalizacja , ulica, rejon, dzielnica lub inne grupowanie obszarowe.
INTEGRACJA

1) Kom-Net  - planowanie i rozliczanie remontów oraz inwestycji

System jest standardowo zintegrowany z systemami Kom-Media (billing) i Kom-Bok (Biuro Obsługi Klienta) oraz z systemami Microsoft Dynamics AX lub Impuls BPSC (możliwość integracji z innymi systemami klasy ERP). Pozwala to na współdzielenie danych gromadzonych w kar-totekach: materiałów eksploatacyjnych wraz z zapasami magazynowymi w ujęciu historycznym, środków trwałych, stanowisk kosztowych oraz w kartotece podmiotów (np. dostawców, wykonawców itd.).

 

2) Kom-Net – Wodomierzownia

System jest standardowo zintegrowany z systemami Kom-Media (billing - widoczność wodomierzy, umiejscowień z poziomu punktu sieci) i Kom-Bok (Biuro Obsługi Klienta) oraz z systemami klasy ERP np. Microsoft Dynamics AX (integrację z innymi wykonujemy na życzenie Klienta)
System posiada możliwość definiowania uprawnień do funkcji systemu dla użytkownika, indywidualnie wg profilu.
System zapewnia integrację z systemem GIS w zakresie prezentacji lokalizacji wybranego wodomierza lub wodomierzy na mapie.
 

Witryna używa plików ciasteczek (cookies) wyłącznie do przechowywania danych sesyjnych. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na wykorzystanie ciasteczek prosimy wyłączyć ich obsługę w przeglądarce internetowej.