Powrót

PPDP - Pomoc publiczna dla przedsiębiorców

Aplikacja służy do przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej przez jednostki samorządu terytorialnego. Dane o osobach będących przedsiębiorcami pochodzą z aplikacji wymiarowych pracujących w systemie Otago. Są one pobierane przy wystawianiu decyzji uznaniowych oraz przy przyznawaniu ulg podatkowych. Podczas wykonywania tych operacji w w/w aplikacjach operator oznacza czy dana decyzja lub ulga dotyczy przedsiębiorcy, oraz czy ma zostać wysłana do modułu PPDP. Formy pomocy oraz podstawa prawna, na podstawie której pomoc została udzielona uzupełnia się w aplikacji PPDP. Dla klientów, którzy nie posiadają wszystkich modułów systemu Otago, stworzono możliwość ręcznego wprowadzenia danych niezbędnych do kompletnego wygenerowania sprawozdania.

FUNKCJONALNOŚĆ

I. Słowniki

  1. Formy pomocy- służy do uzupełnienia kodu pomocy, np. C2.1- odroczenie terminu płatności podatku (zgodnie z rozporządzeniem Dz. U 04.196.2014)
  2. Tytuły ustaw - służy do wykazania ustawy będącej podstawą prawną udzielenia pomocy
  3. Przejścia- w słowniku ustala się podatki, z których mają pochodzić dane o przedsiębiorcach, następnie kod pomocy oraz typ decyzji (nowe raty, umorzenia itp.)
  4. Stóp referencyjnych- w słowniku ustala się wysokość, czas obowiazywania oraz podstawę prawną stóp referencyjnych
  5. Teksty stałe wydruku- służy do ustalenia tekstów umieszczanych na wydrukach

II. Kartoteki
Zawiera informacje o przedsiębiorcach. Dane przedsiębiorców oraz dane o udzielonej pomocy pochodzą z aplikacji wymiarowych. W przypadku gdy z któregoś podsystemu dane nie będą przesyłane, w kartotece można uzupełnić dane przedsiębiorców samodzielnie.

  1. Karta - zakładana jest dla każdego przedsiębiorcy, odświetla informacje o udzielonej pomocy publicznej. Z danej opcji można również wystawić pismo DE Minimis
  2. Rejestracja pomocy- opcja służy do samodzielnej rejestracji pomocy dla przedsiębiorcy
  3. Pisma - opcja służy do przeglądania zarejestrowanych pism wraz z wydrukiem duplikatu oraz anulowania błędnie wystawionych pism

III. Funkcja
Opcja służy do wykonania sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej. Zestawienie ma format zgodny ze wzorem rozporzadzenia Dz.U 04.196.2014

INTEGRACJA

PNIER, PROL, NWPOJ, WPBUD,

Witryna używa plików ciasteczek (cookies) wyłącznie do przechowywania danych sesyjnych. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na wykorzystanie ciasteczek prosimy wyłączyć ich obsługę w przeglądarce internetowej.