Powrót
Dnia 14 grudnia 2010 gdańska spółka OTAGO podpisała umowę z Urzędem Miejskim w Łowiczu. Przedmiotem umowy jest realizacja projektu Dostawa sprzętu oraz wdrożenie oprogramowania w ramach realizacji projektu "E-Urząd w Łowiczu". Wartość kontraktu wynosi 3,2 mln zł. Umowa została podpisana w wyniku wygranej w postępowaniu przetargowym, w którym Otago złożyło najkorzystniejszą ofertę.
Realizacja projektu „E-Urzędu w Łowiczu” przewidziana do połowy maja 2011 r. zakłada dostawę i instalację sprzętu komputerowego, systemu telefonii VOIP, oprogramowania dla Ratusza oraz podległych mu jednostek w celu stworzenia jednolitego systemu wymiany danych oraz wdrożenie systemu elektronicznej komunikacji z mieszkańcami miasta.
W ramach przedsięwzięcia wdrożony zostanie Zintegrowany System Wspomagania Zarządzania Miastem OTAGO - obsługujący w praktyce wszystkie sfery zarządzania miastem: od Kompleksowego Systemu Obiegu Dokumentów poprzez planowania budżetu, moduły finansowo-księgowe, ewidencję i wymiar dochodów podatkowych gminy, księgowość podatkową i windykację zaległości podatkowych, moduł kadrowo-płacowy, moduł ewidencji ludności i działalności gospodarczej, gospodarowania mieniem komunalnym, dodatki mieszkaniowe, stypendia szkolne, moduły obsługi kasy aż po stworzenie miejskiego portalu internetowego wraz usługami usprawniającymi komunikację obywateli z urzędem. Elementem wyróżniającym to wdrożenie jest jego kompleksowość - obejmie ono zarówno obszar zarządzania miastem jak i system oświatowy, wspomagający sferę prac administracyjnych oraz działalność edukacyjną gminnych placówek oświatowych.
Zintegrowany System Wspomagania Zarządzania Miastem OTAGO zastąpi wiele starych systemów, używanych dotychczas przez UM w Łowicz, które wykonane były w rożnych, często już przestarzałych technologiach a przede wszystkim uniemożliwiających integrację. Niektóre obszary działania Urzędu zostaną objęte systemem informatycznym po raz pierwszy.
Korzyści z wdrożenia Zintegrowanego Systemu Wspomagania Zarządzania Miastem OTAGO odczują nie tylko pracownicy Urzędu Miasta ale przede wszystkim mieszkańcy Łowicza, których sprawy będą załatwiane szybciej i w sposób bardziej niezawodny. Dodatkowo znacznej poprawie ulegnie komunikacja pomiędzy obywatelami i Urzędem dzięki wdrożeniu portalu internetowego z Elektroniczną Skrzynką Podawczą. Mieszkańcy będą mieli do dyspozycji kilkadziesiąt formularzy, dzięki którym będą mogli załatwiać sprawy w Urzędzie przez Internet, ograniczając ilość wizyt w Urzędzie do jednej w celu odbioru decyzji a w wielu przypadkach bez konieczności osobistego odwiedzania Urzędu.
Łowicz dołączy w ten sposób do grupy miast o największym zaawansowaniu informatycznym, przyjaznych mieszkańcom, otwartych na rozwój i nowe technologie.